Oktató-nevelő tevékenység:
A Xantus János Állatkert tevékenységében eddig is nagy hangsúlyt kapott az oktató-nevelő tevékenység. Erre a tevékenységre építve a Füles Bástyában is nagy szerepet kap a zoopedagógia.
Oktató tevékenységünk főleg a gyermek korosztályt célozza meg.
Az állatkertek legfontosabb feladatai közé a természetmegőrzés kell, hogy tartozzon. Az állatkerti nevelés alapját az élő, tehát a környezetében mozgó, viselkedő állatok megfigyelése képezi.
Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek minél szélesebb körben szerezzenek ismereteket, tapasztalatokat a természettel kapcsolatban. Észrevegyék, megismerjék annak szépségeit, ezáltal felismerjék annak megőrzésének fontosságát.
Bemutatóközpontunk kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy az érdeklődők valós életkörülményeikhez hasonló környezetben figyeljék meg az állatokat.
Zoopedagógiai tevékenységünk során igyekszünk megtanítani nekik azokat az apró, de egyáltalán nem jelentéktelen dolgokat, amelyekkel a hétköznapokban ők is tehetnek a környezet, a természet megőrzése érdekében. A foglalkozások során arra törekszünk tehát, hogy ne csak információkat adjunk át, hanem oktassunk, neveljünk, tehát egyfajta szemléletformálást érjünk el.
Igyekszünk arra is figyelni, hogy az általunk szervezett előadások anyagai illeszkedjenek a résztvevő gyerekek iskolában tanult tananyagához.
A tanulás során lehetőséget biztosítunk nekik arra, hogy az előadás közben bármikor kérdezhessenek.
Nemcsak a zoo-órákon, illetve előadásokon, hanem az egyéb szórakoztató, kikapcsolódást nyújtó programokon is, mint pl. csoportvezetés, születésnap is törekszünk arra, hogy valamilyen új ismerethez jussanak.
Hogyan is néz ki egy állatkerti óra, előadás?
Az órák célja egy új ismeret megszerzése vagy a már korábban megszerzett ismeret megszilárdítása. Fontos, hogy mindig alkalmazkodunk az adott csoporthoz, figyelembe véve életkorukat, érdeklődési körüket stb. A szemléltetés eszközét kihasználva a diákoknak olyan élményeket próbálunk adni, amelyekkel együtt sokkal szervesebben építhetik be tudásukba az új információt. Óráinkat gyakran élő állat részvételével tartjuk, melyet a gyerekek is kézbe vehetnek, megsimogathatnak.
Rendelkezésünkre áll interaktív tábla, melynek célja szintén a jobb szemléltetés.
Oktatótermünk elrendezését ilyenkor úgy igazítjuk, hogy a gyerekeknek ne legyen olyan érzetük, mintha az iskolában lennének.
Fotók:Magyarósi Péter
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |